söndag 10 september 2017

Jeanskjolen

Hejsan allihopa. Nu har det redan gått två veckor av skolan. Jag har ju som sagt börjat studera formgivning med inriktning på inredningsdesign. Hittills har vi haft ett grupparbete att planera en fest och haft introduktion till branschen. Dagarna har även varit fullproppade med ny info som man ska försöka ta in. Jag trivs nog bra hittills och det är roligt att lära känna nya människor. Sånt är livet just nu.

Håller även på och flyttar hemifrån, vilket både är roligt och skrämmande. Tror det är den skrämmande delen som gjort att jag dragit ut på flytten så länge. I helgen fick jag i alla fall min nya säng, så nu går det att sova i lägenheten. 

Här kommer två bilder som jag och mamma tog när vi var i fotostudion i våras. På bilden ser ni kjolen som jag sydde som första plagg på ettan, när jag studerade till klädsömmare. En lång kjol sydd av två olika jeanstyg som jag klippte i bitar och sydde ihop. Det tog länge att sy den dels för att jag var nybörjare och för att jag sydde mitt eget tyg. Dessutom skulle alla sömmar mötas där det byter färg. Hoppas ni gillar den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar